Hallo again - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Jentine Oort - WaarBenJij.nu Hallo again - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Jentine Oort - WaarBenJij.nu

Hallo again

Door: Jentine Oort

Blijf op de hoogte en volg Jentine

27 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Al bijna twee maanden in Zuid Afrika, de tijd die vliegt voorbij. Ook nu we papa, mama en GJ weer terug hebben gebracht na het vliegveld. De tijd met hun hier in Zuid Afrika ging voorbij voordat je er erg in had. Het was erg fijn dat ze er waren en ik vond het ook erg leuk om aan hun te laten zien waar wij allemaal bezig mee zijn.
We hebben een hele dag door addo's gereden. De vorige keer draaiden we de bocht om en zagen we de eerste olifantjes al. Deze keer moesten we 2 uur rijden voor we eindelijk 1 olifant zagen. Waar het voor mij een beetje normaal was om een zebra te zien, was dat voor mijn ouders natuurlijk niet. Dus ik moest natuurlijk wel even snel op de rem stappen. Uiteindelijk hadden we nog geluk en hebben we best wat olifanten gezien. Ook een buffel en een neushoorn. En natuurlijk nog veel meer beesten, maar die van de big 5 zijn toch wel het meest indrukwekkend om te zien.
Op dinsdag is mama nog mee geweest naar een daycare om daar te helpen met oppassen van de kindjes. Na twee uur ben je helemaal kapot en wil je graag naar huis. De kindjes vinden het namelijk geweldig om helemaal op je te springen en aan je te trekken.
De rest van de week heeft de familie heerlijk genoten van het weer en zijn ze lekker rood geworden. In het weekend gingen we naar Chintsa. Daar hebben we 1 nachtje geslapen want papa's is niet echt een kampeerder en hij vond het hostel dan ook maar niks. Geert-Jan en ik hebben heerlijk kunnen surfen en het was dan ook erg gezellig.
De rest van de week moest nog even een klein beetje huiswerk gemaakt worden en heeft de familie weer op het strand gelegen en uitgerust. De laatste avonden werd er nog even heerlijk genoten van het eten.
Na nog een laatste maaltijd bij de mama's van C'est la Vie was het tijd om ze naar het vliegveld te brengen. Afscheid nemen is nooit leuk, maar over drie maanden zien we elkaar weer op het vliegtuig of thuis in Giethoorn. Maar om eerlijk te zijn willen we het nu nog niet over de vlucht naar huis hebben omdat er nog heel wat leuke dingen op de planning staan.
Zo gaan we op 10 april voor drie weken hier rondreizen met 8 meiden langs de kust van Zuid-Afrika. Als we weer terug komen is het nog even 2 maanden buffelen op school. Grapje! Dan gaan we namelijk gewoon weer verder met chillen hier.

Tot snel!
Jentine.

Update: papa, mama en gj zitten nu vast op londen omdat hun vlucht naar huis gecanceld is vanwege een stroomstoring in Noord Holland. Geen idee wanneer ze uberhaupt weer thuis zijn.

• 27 Maart 2015 - 11:42

Je Moeder:

Ja, dat weten wij ook niet. Via Dusseldorf.