Vandaag is rood, de kleur van mijn ..... - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Jentine Oort - WaarBenJij.nu Vandaag is rood, de kleur van mijn ..... - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Jentine Oort - WaarBenJij.nu

Vandaag is rood, de kleur van mijn .....

Door: Jentine Oort

Blijf op de hoogte en volg Jentine

08 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Eindelijk zijn we dan aangekomen in Zuid Afrika. Na een lange reis maar toch enigszins goed verlopen reis zijn we er dan eindelijk. De eerste vlucht ging in een poep en een zucht voorbij, dat kan ik helaas niet zeggen over de rest. De lange vlucht ging prima, alleen was deze niet in een zucht voorbij. Toch wel lang, 10 uur in een vliegtuig zitten. Maar gelukkig ging dit door de nacht en hebben we een groot gedeelte van de vlucht heerlijk kunnen slapen. Na de lange vlucht moesten we koffers halen en als een malle inchecken voor de binnenlandse vlucht. We hadden namelijk maar anderhalf uur. Natuurlijk je raad het al, Jentine en co konden tot de laatste koffer wachten en daarna als een malle doorrennen naar de gate. We konden meteen aansluiten bij de boarding rij en tien minuten voor vertrek waren we er. De laatste reis gingen al helemaal niet in een poep en een zucht voorbij. Door slecht gevallen eten tijdens de lange vlucht en in combinatie met te weinig drinken, werd Jentine lijkbleek en kotsmisselijk. Na een pilletje, drinken en lieve vriendinnen en stewardessen gingen het allemaal snel over en borrelde de maag niet zo heel erg meer.

Op het vliegveld van Port Elizabeth aangekomen werden de luchtige outfits uit de koffers getrokken en kon het genieten van het mooie weer beginnen. Want het weer is hier heerlijk. Er staat een lekker windje en de zon schijnt als een gek. Dit is natuurlijk heel verleidelijk en je merkt ook helemaal niet dat de zon schijnt. Natuurlijk heel gevaarlijk.

De eerste avond hebben we een mooi welkom feestje gehad. Biertjes kosten hier nog niet eens een € en de Zuid Afrikanen zijn hartstikke aardig. Taferelen als met zijn negen in 1 auto hebben we al gehad en ook WC’s die niet meer doorspoelen is ook al aan de orde geweest. Niet zo handig als je dus maag klachten hebt, maar gelukkig slapen we hier in een huis met ongeveer 50 studenten en wat apen. Dus een wc bij een andere kamer is snel gevonden.

Vandaag zijn we op zoek geweest naar een supermarkt en hebben we heerlijk op het strand gelegen en gezwommen. Bij een supermarkt schrik je wel even als je moet afrekenen. Dan zeggen ze zomaar, dat is dan 200 ZAR. Je schrikt toch wel een klein beetje, Wat 200 rand. Maar dat is nog geen eens 20€, en als je dan boodschappen hebt gedaan voor 2 is het nog niet eens €10. Strand liggen was erg lekker, er stond een lekker windje en insmeren werd ook hevig gedaan. Na het strand, was het tijd om naar de cocktail bar te gaan. Elke zondag van 16:00 – 18:00 is daar happy hour en krijg je er 2 voor de prijs van 1. 1 cocktail is hier ongeveer 44 ZAR, dat is omgerekend zo’n 4€. Dus tijdens happy hour krijg je hier heerlijke cocktails voor 2€. Prima! Na de cocktail bar nog even snel een hapje eten bij een restaurant. Heerlijke sushi, en heerlijke visgerechten. Daar gaan we nog heel vaak komen.

Nu is het tijd om ons bed op te zoeken en te gaan slapen. Morgen staat de eerste school dag op de planning, 8:00 beginnen. De wekker is al vroeg gezet en we gaan dan eindelijk beginnen. Foto’s zullen snel volgen. Voor nu, slaap lekker en geniet van jullie kouden dagen in Nederland. Doen wij dat nu hier in Zuid Afrika, genieten van de warme en zonnige dagen.

O, ja, verbranden dat doe je hier snel. Heel snel. En soms vergeet je een paar plekken in te smeren en dan heb je je heel snel verbrandt. Zo heeft Jentine dus vergeten om haar billen in te smeren. Vandaar, vandaag is rood, de kleur van mijn billen.