1 maand, nog 4 te gaan. - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Jentine Oort - WaarBenJij.nu 1 maand, nog 4 te gaan. - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Jentine Oort - WaarBenJij.nu

1 maand, nog 4 te gaan.

Door: Jentine Oort

Blijf op de hoogte en volg Jentine

20 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Zo, wat is de tijd weer voorbij gevlogen. We zijn al een hele maand in Zuid Afrika. We moeten nu nog een maandje knallen op school en dan hebben we een hele maand vakantie. Plannen daarvoor zijn al gemaakt en iedereen kijkt er al naar uit. Maar nu eerst, de afgelopen twee weken, dus drie weekenden.

We zijn twee weken geleden een weekendje safari gaan doen. We hebben bij Kwantu een hele mooie safari gehad met Coolman. Een hele leuke guide die ons van alles kon vertellen over het park. We hebben giraffen, nijlpaard, neushoorns, zebra's (heel veel), wilde beesten en leeuwen gezien. Ik geloof dat we nog wel veel meer hebben gezien, maar het is al twee weken geleden geweest, dat herinner ik me niet zo goed meer. Maar wat ik me wel herinner is dat het gigantisch mooi was en dat we echt genoten hebben. De nacht brachten door in een echt engels bb. Alles was bedekt in gehaakte kleedjes maar het was schoon! dat was al heel wat. De dag erna zijn we naar het ADDO's elephant park geweest en hebben we ook olifanten gespot. En niet eentje, maar een hele kudde. De olifanten in dat park, waren de koeien in Nederland een beetje.
Na een hele mooie rit door dit park gingen we weer op tijd onderweg, want de volgende activiteit stond alweer op het programma. Vliegend naar een olifantenparkje waar we olifanten gingen rijden. Het vliegen was gigantisch. We pasten er net in met z'n 5'en en het had een prachtig uitzicht. Het olifant rijden was een beetje verbleekt bij het vliegtuigje maar ook dit was erg leuk om een keer gedaan te hebben.

Na dit gezellige weekend, moesten we weer een hele week naar school en in de vrije uren die we hadden, lagen we lekker op het strand te genieten van de zon. Want we willen wel een beetje bruin thuis komen! Ook hadden we nog twee field trips. We zijn bij Ubunye geweest. Dit is een organisatie die andere entrepreneurs helpt om hun bedrijf je op te zetten. Iets wat wij ook doen in de townships, maar dit bedrijf blijft veel langer bij de entrepreneurs en zorgt er ook voor dat het goed komt. Wij weten nog niet of het na 5 maanden nog steeds zo is als wij het achter gaan laten. De tweede field trip was naar de Hope factory. Ook een organisatie die entrepreneurs helpt. Allemaal erg interessant voor onze minor, maar soms mochten de presentaties wel wat vlotter over komen.

Na de laatste field trip, hadden we met een groep van tien meiden al besloten dat we in Port Elizabeth achter zouden blijven. Om lekker te gaan stappen en de volgende dag te gaan shoppen. Stappen werd het hem niet echt, omdat we al vroeg begonnen met de wijntjes en het winkelen is nog iets wat ik hier een beetje moet gaan onderzoeken. Ik heb niet echt leuke dingen kunnen vinden en het is totaal iets anders dan dat we in Nederland hebben. Maar het was hartstikke gezellig met de meiden en we hebben er gewoon een lekker relaxed weekendje van gemaakt.

Na elke weekend komt helaas een week en ook na dit weekend kwam er weer een school week aan. Er begon eindelijk schot in de zaak te komen bij onze kippenboer en we gaan eindelijk de kant op van kippen en equipment kopen en dan kunnen we hopelijk over een week of 8 kippen gaan verkopen. Het is soms best allemaal lastig om met de mensen te kunnen communiceren, maar gelukkig zijn er genoeg mensen die kunnen vertalen en die ons eventueel kunnen helpen. Naast de projecten en school hebben we ook deze week heerlijk genoten van het mooie weer en hebben we gezellige avonden gehad. Helaas hebben we niet zulk goed internet dat we alles van wie is de mol terug hebben kunnen kijken, maar ook hier is de finale uitzending half bekeken.

Terwijl ik dit schrijf, zijn we net terug van een van onze weekendjes weg. Vrijdagochtend gingen we al vroeg op pad, want we gingen naar Hogsback. Ik had een beetje het gevoel dat we in Zwitserland waren. Prachtige bergen met heel veel groen. Vrijdagmiddag gingen we op pad voor een 4 uur durende mountainbike rit. Poe, wat had ik het soms zwaar en wat werden we soms met de neus op de feiten gedrukt. Ik moet echt wat aan mijn conditie gaan doen, maar wat heb ik genoten van het uitzicht en van het fietsen. Ik vond het weer heerlijk om op een fiets te kunnen zitten. (ookal heb ik het heel vaak geweigerd in Nederland).
Na 's avonds een grote hamburger met goede frieten gegeten te hebben en 's avonds een lekker drankje in het hostel gedaan te hebben, gingen we slapen want de volgende dag gingen we abseilen van een waterval. Ik moet eerlijk zeggen, ik vond het best eng om te doen, maar elke dag moet je iets doen wat je anders nooit zou doen. Dus Jentine moest van de waterval naar beneden. Het was een hele ervaring en ik heb er gigantisch van genoten. Eenmaal beneden had ik mijn adrenaline kick ook weer binnen en hebben we nog een wandeling gemaakt.
Helaas is het vandaag niet zulk heel mooi weer en zijn we weer op tijd richting huis gegaan, want de eerste grote deadline komt er aan en die moet wel af.

Ik ben voor het eerste helemaal gesloopt na een weekend, maar het was dan ook een actief weekendje. Ik ga nu snel mijn report afmaken en dan mogen de ogen dicht vallen wanneer ze maar willen.

1 maand is al weer voorbij, nog 4 te gaan, maar van elke vier zal ik maximaal gaan genieten.

Tot snel!

Foto's? Dat ken ik niet hoor...
Zal proberen ze zo snel mogelijk te uploaden als er eens werkend internet is.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Alfred

Jentine

Actief sinds 17 Jan. 2015
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 2060

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 04 Juli 2015

Port Alfred

06 Februari 2015 - 04 Juli 2015

Port Alfred, Zuid-Afrika

Landen bezocht: